Tuesday 4 December 2007

Cerita laptop

Laptop saya di tahan di wad I.C.U kerana serangan molekul-molekul air yg tidak disangka-sangka menyerang..

Kejadian berlaku tanpa diduga.Tanggal 2 Disember yg lalu ( tarikh yg akan ku ingat! ) sleeping beg yg saya letakkan di atas almari jatuh ke lantai.Sebelum ia mendarat di lantai dgn jayanya,ia telah merempuh seketul cawan berisi air yg berada dekat dgn laptop saya.Maka,bertebaranlah zarah-zarah dan molekul-molekul air memasuki ruang-ruang papan kekunci laptop dgn girangnya...

Ketika kejadian,saya tiada di bilik.Saya pun tidak pasti,entah berapa minit telah berlalu dlm keadaan laptop saya banjir dgn air itu sebelum saya masuk ke bilik.Pun,ketika masuk ke bilik,saya langsung tak sedar laptop saya memerlukan bantuan pernafasan.Bila mana terasa dahaga dan cuba menggapai cawan di atas meja,baru lah saya perasan kedudukan cawan itu yg telah terbalik dan mencurahkan seluruh isinya ke atas laptop...

Cuak...

Kelam kabut saya cuba mengeringkan air yg membanjiri laptop saya tu. Mak aiii..banyak nye air yg melimpahi laptop ku...hampir separuh gulungan tisu digunakan utk menyerap air yg masih bersisa di atas laptop.yang dah diserap ke dalam celahan papan kekunci tak tahu la banyak mana...hukhuk

Kini ia telah di masukkan ke wad I.C.U kerana kegagalan papan kekunci utk berfungsi dgn baik.Baru mendapat berita dari doktor laptop, ia mungkin akan ditahan dlm 3-4 hari lagi.Diri terpempan.Episod berkampung di library utk menyiapkan assignments,courswork dan lab reports hingga lewat mlm nampaknya akan berlarutan sehingga weekend ini...

Dlm diri cuba utk bertenang, seketika saya bermuhasabah. Kalau Allah nk tarik sesuatu nikmat tu,kejap je kan? Ujian Dia datang tanpa disangka. Moga diri saya menghadapi semua ini dari sudut yg positif dan terus sabar...

No comments: