Monday 1 September 2008

Ahlan Wasahlan Ramadhan Kareem..

Selamat berpuasa kepada kepada semua ahli keluarga saya, kawan-kawan saya, pembaca blog saya yang tidak seberapa ni dan kepada semua umat Islam di mana jua berada. Syukur Alhamdulillah ( setinggi-tinggi puji bagi Allah ) kerana saya masih diberi kesempatan merasai nikmat berpuasa di bulan yang mulia ini. Moga kita dapat memanfa'atkan kesempatan bersua kembali dengan Ramadhan pada tahun 1429 H ini dan beramal dengan setulus hati, ikhlas kerana Dia. Allah berfirman melalui hadith Qudsi: "Sesungguhnya puasa itu untuk Aku dan Aku lah yang akan menilainya."

Di kesempatan ini saya ingin memohon maaf kepada sesiapa jua yang pernah terasa hati dengan saya, yang mana saya ada pernah buat salah kepada mereka, secara sengaja atau pun tidak. Maafkan lah kesilapan atas kelemahan diri saya. Moga Allah menunjukkan jalan yang benar dan lurus kepada saya dan merahmati serta menyatukan kita semua dalam ikatan kasih sayang dan ukhwah Islamiah.

Marilah kita perbanyakkan bacaan Al-Quranul Kareem sepanjang bulan penuh keberkatan ini untuk membersihkan hati kita yang telah banyak dicemari dengan karat hitam. Perbanyakkan lah mengingati Dia dan selawat kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Selamat Berpuasa, zahir dan batin. =)

p/s: Besar sungguh dugaan dan pahala berpuasa di rumah kakak ku ini. Jiran-jiran sebelah rumah (rumah flat) bukan Islam sibuk menyediakan juadah makan tengahari mereka. Aduh baunya....mendendangkan lagu di dalam perut...huhu.

No comments: