Friday 21 September 2007

Rindu

Ya..aku rindu..

Rindu yang menggunung tinggi..

Bagai purnama di langit yg kelam..

yang menyerlahkan malam..


Syukur ke hadrat Illahi

Walau sekejap cuma

waktu ku bersama dia

pada hari-hari yg lalu

walau aku terpaksa berkorban harta

utk ke pangkuannya

Aku rela

Aku redha

Kerana ku yakin

Allah memiliki segalanya

Pemberi rezeki terbaik

dan Dia Maha Tahu

apa dalam hatiku



Ampunkan ku ibu

andai ada kata yg mengguris hatimu

lantaran ketidaksabaranku tatkala itu

aku lantas menyesal

kerana ketelanjuran tutur bicaraku

ku menangisi keterlanjuranku

kerana ku takut murka Tuhanku


Ibu tetap ibu

yang sentiasa mengasihi anaknya

walau apa yg berlaku

Yang sentiasa beralah

demi anak

yg pernah dikandungnya

demi anak

yg pernah disusukannya

demi anak

yg pernah dipangkuannya

demi anak

yg sebahagian dari dirinya


Ku cuba patahkan keegoan diri

demi sebuah perjuangan

utk satu kemenangan



Aku bersyukur pada Illahi

kerana telah memberiku kekuatan

kata-kata mu ibu

sepeninggalanku

membuktikannya..

bahawa Allah telah membuka jalan

dan mempermudahkan

segala urusan


Dan aku,

puas...

gembira...

syukur...

namun sebak dan pilu

tetap mengatasi segalanya

kerana kau akan ku tinggalkan lagi

utk meneruskan perjuangan

yg masih belum selesai ini

Ku bawa kerinduan yg membungkam di dada

Tekadku akan ku bulatkan

Azamku akan ku kuatkan

Utk menggapai bintang kasihmu ibu

akan ku kembali ke sisi mu

andai masih ada peluang utk ku


Ibu,

iringi langkahku dgn doamu

agar aman dan tenang diri ini dlm meniti hari

mencari redha Illahi


Sesungguhnya

diriku amat merindui mu ibu.........

No comments: