Sunday 30 September 2007

Episod Mari Lepaskan Geram

Hari ni tk tahu la tak kena kat mana.Kemarahan saya terlampias ketika menghubungi Customer Service O2 CarphoneWarehouse.Mana taknya,saya dah kena banyak kali.Dicaj tak pasal-pasal oleh dorang ni.Hari tu hampir 6 pound ker kalau tak silap.Yang ni plak 2 pound lebih.2 pound pun,hak mesti ditegakkan.Geram nak dengar apa reason dorang sesuka ati nak charge orang ni...

Mana lojiknya,dalam bil,saya dicaj kerana mengikut sistem dorang,saya membuat panggilan pada waktu-waktu dimana saya ketika itu berada di atas udara i.e on my flight.Terima dek akal ker?? Of course la dalam flight mmg swtiched off mobile phones sumer.Kalau pun switched on,buleh ke nk buat panggilan?Line coverage pun takde.

Lagi tak logik bila nombor yg di dail dlm bil tu ialah nombor saya sendiri! Nombor O2 yg satu lagi,Pay As You Go punye nombor.Kedua-dua handphones bersama saya ketika tu dan kedua-duanya dimatikan.Haa,mana lojiknya lagi saya nk buat panggilan dari nombor yg di off ke nombor yg jugak di off ??

Si operator tu plak dok nk betul dia je.Dia kata dlm sistem dorang mmg saya yg dail nombor tu.Apekah??Tak gheti-gheti ker org kata handphones dua-dua switched off dlm flight?Impossible la.Saya kata,"This is really stupid.How can I make a call during my flight when both of my mobile phones were switched off??to my own number??".He said,"I don't know.It's here in our system that you dialled the number."Agak agak ar encik.sistem yg tak betul pun nak ikut yg tu jgk.Guna kepala boleh tak?

Serius saya geram dgn CarphoneWarehouse.Bukan setakat kena Hidden Charge,kalau kita nk terminate contract pun mcm2 dia akan tanya kenapa nk terminate.Pastu mula lah nk offer itu ini,konon nk menarik minat kita supaya kita batalkan niat kita nk tamatkan kontrak ngan dorang.Saya pernah kena,mati akal dibuatnya nak bagi reason yg paling tepat kenapa nk terminate.Hampir je ckp,"Becoz CarphoneWarehouse always gives me A LOT OF TROUBLES!!".Kang tak pasai-pasai langsung tak dikasinya terminate,mahu tak naiya.Siap offer contract yg 5pound sebulan tuuu...ye lah,sbb kata yg 35pound sebulan mcm membebankan,dan mmg nk tukar kpd Pay As You Go punye je.Jimat.Bnyk songeh sungguh la org Carphone ni..

Saya paling setuju dgn taktik sahabat saya ni,bila ditanya kenapa nk terminate,dia jawab ape tau,"Because I want to go back to Malaysia FOR GOOD." Hah,amek kau.Mmg tak kata ape la org tu.Nak offer ape lagi kalau dh org nk balik FOOR GOOD.Menjadi sungguh la helah yg ni.Lenkali korang,guna taktik ni la ye seksok nk end service ngan orang CarphoneWarehouse ni.Senang citer.

Yg kelakar nye ( sebetulnya GERAM ) ,selepas beberapa hari yg saya call dorang mintak nk terminate tu,dh siap kasi address sumer dah utk saya hantarkan surat permohonan penamatan servis,dorang call lagi tau nk offer benda best kalau saya tak tamatkan kontrak tu.Hampeh punye org.Org dh tulis surat sume dh.Sekali jawab ape tau,"Ops,sorry.I've just sent the letter to the address given to terminate it."( Tak pos pun lagi sebenarnya,saje buat helah lagi).Dia pun cakap,"Oh,ok then."Haa,baru tau nak malu.Cuba jangan terhegeh-hegeh buleh tak?

Sekian wassalam.

No comments: