Monday 2 July 2007

Hanya ucapan ini mampu ku lafazkan...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...

Segala puji bagi Allah...

Hanya itu yang mampu saya ucapkan setelah mendapat berita gembira ini...berita yg saya tunggu-tunggu daripada tutor saya...Result exam...

Result sepenuhnya masih belum saya ketahui,saya sekadar bertanya beliau samaada saya perlu re-sit mana2 paper Ogos ini dalam email ringkas yang saya hantar kepada beliau semalam (tutor saya sangat strict,tak boleh diberitahu result exam melalui email..tak secure katanya...) . Petang ini,ditakdirkan Allah kat Rumah Perlis tempat saya menginap ni line wireless nye kuat sket,so terus saya membuka university webmail.Malas saya nak fikir tentang secure tak secure nya time-time camni.Saya sampai termimpi2 di waktu malam,mimpi buruk yang menggambarkan saya kena pulang untuk re-sit Ogos ini!

Berkali-kali saya membaca ayat beliau,"Although I am not allowed to tell you your result,I do not expect to see you before registration in September!"

Huh,betul kah? Betul kah apa yg saya baca ini? Betul kah maksud ayat ini ialah saya tak perlu re-sit Ogos ni?? Ya Allah...

Terus saya mengambil wudhuk dan memakai pakaian yang sesuai dan menutup aurat,lantas sujud menyembah Yang Maha Kudrat tanda kesyukuran yang tidak terhingga.Hati bergetar dan air mata terus mengalir laju..

Betapa aku benar-benar bersyukur Ya Allah...Terima kasih Ya Tuhan...Terima kasih Ya Allah,kerana telah melepaskan ketakutan yang selama ini bersarang dalam hatiku..terima kasih Ya Allah kerana telah melepaskan bebanan itu dari hati ini...

Hanya satu lagi yang perlu ku lakukan..bersabar menunggu formal script daripada university untuk mengetahui result sebenar bagi tahun ke-2 pengajianku di sana.Ya Allah,andai mampu ku sampaikan berita gembira dan mendengar suara kebahagiaan ahli keluargaku....

No comments: