Friday 29 June 2007

Kura-kura yang cerdik =)

Hah...ape tu..?Kura-kura yg cerdik?? Hee...itu lah title yg Ustazah Marwah berikan pada saya....Cumil jugak bila di ingat2.....nk tahu kenapa dapat title ni? =)

Sebab.....L.A.M.B.A.T buat latihan dalam kelas....ekekeke...Yg jadiknya lambat buat keje tu pasalnya saya bnyk bertanya perkataan2 baru kat ustazah.Keje yg ditugaskan lambat2 dibuatnya.Hee..takpe la,yg penting,masa bersama ustazah ni saya nk guna semanfaat yg mungkin...hanya 2 bulan di sini....tanya la apa saja sementara ada kesempatan...tak gitu..? ^_^

Actually dah start klas bahasa Arab bermula Selasa yg lepas.Klas bermula seawal 8 pagi hingga 1 tengahari.5 hari seminggu.Ada 2 kali break yg setiap kali break ialah 15 minit...

Afni,Hakimah dan saya share dok satu klas,hanya bertiga.Nasib baik dpt guru perempuan...Al bajet pulak ustazah saya ni paham bahasa Arab.Dia slamber speaking Arabic,ape lagi..terkebil2 la mata...encik kening pun berkerut2...then pass kat kepala plak amek turn geleng2.Seb baik ustazah ni penyabar jugak orangnya.Bila dia tgk saya dah kerut2 kening tu,dia pun speaking English la nk explain..at least,tahu jgk la speaking English..~kalau tak mmg hancus la ...huhu

Semalam dan hari ni sesi pembelajaran di mulai dgn cerita kami.Ustazah nk tahu apa yg kitorang buat lps habis skolah smpai la kitorang tidur malam tu.Tergagap2 saya nk speaking Arabic smlm.Adeh....

Hari ni panjang benor cerita saya drpd Kimah dan Afni.Yang bestnya,ustazah jadik translator.Saya speaking English,ustazah translate Arabic..hehe...Macam2 la plak ustazah tanya saya-ape yang saya baca dlm majalah ptg smlm,saya pegi jogging bape lama,beli buah plum kaler ape...Pengayaan bahasa..~~ ehe.Terpaksa lah saya recall balik apa yg dah saya baca semalam.Actually baca pasal tanggungjawab dan hak-hak pengguna.Cam mengulangkaji subjek Kemahiran Hidup Tingkatan 3 jek....huhu

Bermula semalam,saya mula keluar petang utk beriadhah di sekitar kawasan sini.Begitulah saya,ptg tak boleh berada di rumah,WAJIB keluar utk beriadhah,keluarkan peluh.Tapi,masalah udara yg berdebu,cuaca yg panas,keadaan jalan yg sesak dan sentiasa sibuk,taman yg kena bayar kalau nak masuk - semua ni menghalang saya daripada bermain dgn riang ria di waktu petang.Alahai...kura-kura sangat rindukan Manchester...sangat rindukan beskal kuningnya...~ =(

Wajar saya kira utk mengadakan pusat sukan utk wanita.Boleh la wanita beriadhah dgn bebas di pusat tu tanpa kehadiran lelaki,tanpa udara yg tercemar,tanpa ancaman kemalangan dan sebagainya...kan?

Ok,esok kura-kura nak ke Alexandriah seawal jam 7 pagi.Di sana ada pantai yg indah,yg bersatu dgn Laut Mediterranean...kura-kura akan bertemu pantai..~ seronoknya... ^_^

No comments: