Tuesday 24 April 2007

Kebuntuan...

Lama sudah tdk menulis ape2 sejak pulang dari bercuti Easter tempoh hari.Sebaik aje pulang,terus sibuk dgn latihan drama dan tarian utk Manchester Ladies Gala Night,21 April.Skrg ia tlh pun berlalu,yg tlh meninggalkan kenangan manis buat semua..tahniah MCOT!! ^_^

Sehabisnya event tu,tekanan lain pula menjelma..yer,exam...3 minggu lagi.dgn project yg tk siap lagi...due dh nk dekat.lab report lagi...then pening jgk memikirkan tntg perancangan summer ni..antara nk ke Egypt utk bljr Bahasa Arab dan bbrp ilmu Islam yg lain atau pulang ke Malaysia utk buat internship...~sigh~

Saya rasa skrg ni pertentangan hebat sdg melanda.Antara sekularisme dan tuntutan agama.Saya sedar,bila memikirkan,kenapa saya nk buat internship tu...?sbb nk taruk dlm CV,cantik sket CV tu,bnyk boleh taruk,supaya mudah nk cari kerja nnti...seolah2 benda tu sebagai SEBAB yg akan membuatkan saya mudah dpt kerja...hati menangis sendiri bila saya sedar,saya dh MENYIMPANG dr hakikat bahawasanya REZEKI itu di tgn Allah... ~arggghhh~

Sebetulnya niat dan perancangan nk pegi Egypt tu dtg dulu...sepatutnya saya tetap dgn keputusan tu..tp nmpknya ada sesuatu yg menggoyahkan iman...tuntutan dunia..ya,tuntutan dunia...haruskah saya bertoleransi dgnnya...? Nak melaksanakan kedua-duanya iaitu ke Egypt dulu then baru pulang ke Malaysia,adalah tdk mungkin..saya akan kehabisan semua wang dlm simpanan...perbelanjaan tiket sahaja hampir mencecah GBP 1000 ...

Pilihan terpaksa di buat...memilih hanya satu antara dua...Egypt atau Malaysia...?

1 comment:

afidalina said...

assalamualaiki sis..can i say something? try buat istikharah dulu. then kalau mana2 mudah..itulah dia. pada akak, dua2 tu sungguh best.. hehe.. tapi kalau sekarang, tumpukan persiapan utk jadi a better muslim in terms of acquiring as much knowledge and experience as possible. mmg arabic juga sgt2 penting, tp kalau peluang itu boleh grab somewhere in future, better ambil peluang sesuatu yg susah utk dtg for second time. apa2 pun istikharah and in the end, u won't regret whichever decision u've made. ikhlaskan niat, bukan utk cantikkan CV like what some people might say. kita nk jadi a professional muslim, so mmg kena be in par with others as well. selagi ada peluang utk tuntut ilmu dan pengalaman,lebih2 lg awak di sini, grab it! semestinya x ramai Muslim kan ..ok.. just a few cents worth! (afwan pjg..)